Skocz do zawartości

Witaj na Forum PS4 Pro i PS Vita
Wygląda na to, że jeszcze się nie zalogowałeś. Nic straconego, możesz zalogować się tutaj, lub klikając w okolicach prawego górnego rogu – zrób to, tak jak lubisz! ;) Jeżeli jednak nie posiadasz jeszcze konta, jest nam niezmiernie smutno. Przede wszystkim dlatego, że bez rejestracji nie masz możliwości zakładania tematu, odpisywania w wątkach, czy kontaktowania się z innymi. Straszne, co? Nie mówiąc już braku aktualizacji statusu, edycji profilu i długiej listy innych ciekawych rzeczy... Możesz to szybko zmienić całkowicie za darmo rejestrując się tutaj. Na pewno masz coś ciekawego do powiedzenia – czekamy na Ciebie! :)

Najbardziej lubiana zawartość


#6094 Ważna informacja dotycząca usługi PS Plus (PS+)

Napisane przez Corle1 w 30 marzec 2014 - 00:58

Pewnie dla weteranów PlayStation to żadna nowość. Jednak wiele osób zaczyna dopiero przygodę z PS4. Postanowiłem napisać krótką informację, ponieważ w ostatnim czasie wielu użytkowników jest zaskoczonych, gdy to czyta.

 

Mając wykupioną usługę PS Plus (PS+) NIE TRZEBA fizycznie posiadać konsoli. Co więcej mając tylko jedną z nich (a nawet nie mając żadnej) i tak możesz zaklepać darmowe gry na inne systemy (VITA, PS3, PS4). Wystarczy aktywna subskrypcja usługi PS Plus.

 

Być może w przyszłości kupisz inną konsolę i będziesz miał już fajną kolekcję gier do ogrania. Szczególnie kieruje to do osób, które mają jedynie PS4. Gry na PS3 co miesiąc wymiatają, szkoda byłoby nie zbierać takiej kolekcji! ;)
PAMIETAJ! Jeżeli nie „zakupisz” darmowej gry w danym miesiącu, gdy jest w ofercie PS Plus, nie będzie ona dostępna za darmo dla Twojego konta w przyszłości.

 

Krótka instrukcja, jak dodać gry do kolekcji, lub zobaczyć czy ta jest na pewno dodana:
1. Wchodzisz na: https://store.sonyen...entnetwork.com/
2. Logujesz się na swoje konto
3. Sprawdzasz, które gry jeszcze nie są dodane do Twojego konta w następujący sposób:
ps-plus-jak-poznac.jpg
4. Wchodzisz w daną grę do zakupu (np. Tomb Raider ze screena powyżej)
5. Wybierasz "Dodaj do koszyka" z lewego menu (nie pomyl z wersją próbną gry)
6. Jak już dodasz wszystkie gry to przechodzisz do koszyka a tam…Punkt siódmy.
7. Suma częściowa powinna wynosić 0,00 zł (chyba, ze kupujesz coś jeszcze za pieniądze)
8. Klikasz: Przejdź do płatności -> Potwierdź zakup i tyle, jesteś szczęśliwym posiadaczem nowej gry :)
(9. Kup/pożycz konsolę :P)

 

Nawet jeżeli nie planujesz zakupu dodatkowej konsoli w najbliższej przyszłości, zawsze warto dodać te tytuły. Zajmuje to dosłownie 3 minuty, a o ile bardziej konto wartościowe. :)




#5271 Artykuł - Niepełnosprawny gracz moja przygoda z PS 4

Napisane przez Jednorekigracz w 23 luty 2014 - 20:11

Witam Was serdecznie.

Poniżej zamieszczam chyba pierwszy na forum artykuł który porusza temat raczej mało spotykany w świecie gier. Wszystkich Was zapraszam serdecznie do lektury i komentowania. Jest to swego rodzaju wstęp do tego co chce dalej robić czyli pisać , aktywnie uczestniczyć w życiu społeczności i na scenie PS4. Czekam na Wasze opinie i komentarze :) Mam nadzieję że nie zaśniecie :) I błagam Was. Wybaczcie błędy bo takie pewnie się zdarzą :)

Konsola…centrum domowej rozrywki , które stawia przed kupującym zasadniczo błahe wybory. Zdecydowana większość z nas patrzy na kilka podstawowych kryteriów takich jak cena produktu , jego specyfikacja i możliwości dodatkowe. ( np. odtwarzanie filmów i mp3 ) Podstawowym kryterium jakie przeważa przy wyborze konsoli są gry i ich jakość. Jest to oczywiście zrozumiałe i słuszne podejście bowiem po to kupujemy konsole. Dla świetnej zabawy ! Istnieje jednak niewielka grupa ludzi dla których wybór konsoli jest procesem nieco bardziej złożonym. Taką osobą jestem ja sam.

Należę bowiem do grona osób niepełnosprawnych. Cierpię na tzw. lewostronne porażenie mózgowe. Moja przypadłość polega na częściowym aczkolwiek znacznym niedowładzie lewej strony ciała co skutkuje tym iż możliwości manualne mojej lewej ręki są mocno ograniczone i zasadniczo nie jestem w stanie wykonywać nią żadnej zaawansowanej czynności , wyłączając możliwość uchwytu przedmiotów lub np. wciśnięcia jakiegoś przycisku. Nie mam tym samym żadnych szans na wykonywanie precyzyjnych ruchów ręką. Na całe szczęście wyżej opisana przypadłość sprawiła iż ręka prawa jest bardzo sprawna manualnie co dało możliwość swobody w codziennym życiu , w tym również realizacji swojej pasji jaką są gry. Taką formę rozrywki dotychczas realizowałem na komputerze stacjonarnym , głównie ze względu na możliwość zmiany ustawień sterowania w opcjach gier. Klawiatura i dobra gamingowa myszka stanowiły przepustkę do wirtualnego świata.
W świecie gier PC pozostaje jednak pewien problem. Świat ten jest wypierany przez konsole. Stwierdzenie to nie stanowi żadnego odkrycia i wie o tym pewnie prawie każdy kto miał styczność z rynkiem konsol. Sam wiem ile razy czytając materiały o grach czy oglądając trailery czy gameplaye z nadchodzących produkcji zazdrościłem posiadaczom konsol. Ile to razy moje oczy chłonęły to co prezentowały sobą produkcje typu Killzone , Tekken , God Of War lub choćby seria GTA , która co prawda dostępna jest dla posiadaczy piecyków ale do cholery , po jakim czasie !

W końcu moja kochana żona powiedziała mi – skończ biadolić , kupmy konsolę , będziesz miał to czego chciałeś Po dłuższej chwili zastanowienia przystąpiłem do działania.
Słowa mojej żony padły na początku listopada tak więc w gorącym okresie dla nowej generacji. Pierwszą rzeczą było oczywiście wybór właściwego dla mnie sprzętu. Dominującym kryterium dla mnie był i pozostaje do dnia dzisiejszego kontroler. Jako że ten w Xbox One nie rożni się zbytnio rozmiarami i kształtem od swojego poprzednika postanowiłem udać się do jednego z większych w Polsce marketów RTV w Polsce i sprawdzić poprzez dotyk i krótką zabawę czy kontroler od Microsoftu będzie dla mnie czymś wygodnym. Szybko stwierdziłem że nie. Pad po prostu dla mnie ma niewygodny rozstaw przycisków , analogi są rozstawione jak dla mnie w zbyt dużej odległości od siebie jak i od pozostałych przycisków funkcyjnych. Ponadto kontroler jak na moje dłonie jest zbyt gruby i moja lewa ręka ma problem z jego pochwyceniem. Jedyną alternatywą pozostało zatem PS4. Problem polegał na tym iż premiera była dopiero za miesiąc i musiałem poczekać ze sprawdzeniem tego czy pad będzie mi odpowiadał. Nie chciałem jednak zbytnio czekać z zakupem , zwłaszcza iż prasa trąbiła na okrągło o problemach z dostępnością konsol na terenie naszego kraju. Postanowiłem zatem napisać do polskiego oddziału sony z prośbą o konkretne informacje dotyczące dotyczące kontrolera. Sony odpowiedziało mi bardzo szybko. Dostałem bardzo obszerny opis pada , jego dokładne wymiary oraz zdjęcia w skali 1:1 ze wszystkich możliwych stron. Przykładając dłoń do fotografii jawiła się spora szansa że kontroler będzie mi odpowiadał. Potwierdzeniem moich przypuszczeń okazała się wizyta w jednym z Warszawskich centrów handlowych podczas prezentacji konsoli i możliwości wypróbowania przeze mnie oraz pada „ na żywo „ Po wyjściu z prezentacji twarz mówiła już sama za siebie – trzeba kupić PS4. Mimo powszechnych problemów z dostępnością sprzętu , konsole udało mi się nabyć bez absolutnie żadnych kłopotów. Zamówienie złożyłem przez Internet na dzień przed premierą w jednym ze sklepów z produktami RTV. Wiem ze miałem niesamowity fart lecz pozwoliło mi to wierzyć we właściwy wybór.

Konsola została zakupiona razem ze sztandarową produkcją od Sony czyli Killzone Shadow Fall. Stwierdziłem bowiem ze najlepszym testem dla gracza takiego jak ja z pewnością właśnie będzie FPS. Po jego odpaleniu zacząłem się martwić. Wcelować w cokolwiek ni jak nie szło. Przeciwnicy mieli mnie na wyciągnięcie ręki. Okazało się jednak że jak to mówią praktyka czyni mistrza. Dość intensywne ćwiczenia przez sobotę i niedzielę dały efekty. Lewa ręka podtrzymuje pada. Kciuk odpowiada za sterowanie lewym analogiem. Palec wskazujący za przyciski L1 i L2. Prawy analog w zależności od sytuacji kierowany jest również kciukiem. Palcem małym zaś obsługiwane są R1 i R2 oraz przyciski umiejscowione pod nimi. Oczywiście bardzo często zdążają się sytuacje w których ginę , a dana sytuacja czy próba zdobycia jakiegoś trofeum wymagała/wymaga szukania dalszym rozwiązań. Około tygodnia spokojnej gry bez większej spinki doprowadziły do ukończenia gry bez padania przy pierwszej lepszej okazji. Dalej było już tylko lepiej. Dzięki temu obecnie w mojej bibliotece stoją ukończone Assasins Creed oraz Tomb Raider. Ciekawe jest to iż na PC nie było by nawet mowy o ukończeniu przeze mnie tego typu zręcznościowych produkcji , nawet przy modyfikacji sterowania.

Podsumowując , dla mnie konsola jest sprzętem który daje nie tylko możliwość świetnej zabawy. Jest to urządzenie które pozwala mi się bawić tak jak wcześniej nie byłem w stanie. Jest pokonywaniem pewnych barier fizycznych i oczywiście daje możliwość rozwijania moich zdolności manualnych. Oczywiście , możecie powiedzieć iż wada którą posiadam nie jest aż tak tragiczna z czym oczywiście się zgadzam. Ze są schorzenia które całkowicie wykluczają możliwość zabawy osobom niepełnosprawnym. Z tym zgodzę się również. Myślę jednak że moja historia , chociaż błaha , pokazać może nie należy się poddawać i realizować swoje pasje. I choć zabrzmi to naiwnie i banalnie , sprzęt od Sony pomógł mi jedną z moich pasji zrealizować.




#6469 Aktualizacja 1.70 dla PS4 — edytor SHAREfactory, zgrywania materiałów na zewn...

Napisane przez gipsu25 w 17 kwiecień 2014 - 10:27

Kilka tygodni temu Sony zapowiadało pokaźnych rozmiarów aktualizację systemową dla konsoli PlayStation 4, która ułatwić życie miała osobom przygotowującym materiały wideo z gier na potrzeby internetowych publikacji. Ponieważ firmware 1.70 dostaniemy już naprawdę niebawem, firma postanowiła bardziej szczegółowo opisać, czego należy się po nim spodziewać. Przede wszystkim dojdzie rozbudowany edytor SHAREfactory.

Dotąd żadnych operacji na zgranych fragmentach rozgrywki nie dało się przeprowadzić, poza oczywiście wrzucaniem filmików na Facebooka. Sony wzięło jednak przykład z opcji oferowanych przez Xboksa One i przygotowało prosty program do montażu. SHAREfactory umożliwi przycięcie klipów do pożądanej długości, połączenie kilku w jeden dłuższy, dodanie efektów przejścia w ramach tematów z różnorakich gier (jak choćby InFamous: Second Son), podłożenie muzyki z dostępnej biblioteki lub jej import czy dorzucenie komentarza, również w formie nagrania z kamerki od PS4.

Niestety dalej docelowym serwisem dla filmików jest FB (Xbox One oferuje już wrzucanie ich prosto na YouTube), choć Sony neci wizją rozszerzenia tej opcji też w aktualizacji 1.70. Na razie jednak siedzi cicho w tej sprawie. Póki co będzie musiało nam wystarczyć potwierdzone zrzucanie materiałów na zewnętrzne pamięci po USB, by potem zrobić sobie z nimi już to, co chcemy. Przy okazji pojawi się m.in. możliwość ustalenia, jak długi materiał nagra się po użyciu przycisku Share (domyślnie maksymalne 15 minut), z kim dzielimy się filmikami i obrazami, plus wyłączenia HDCP dla zgrywania po HDMI.

Z ciekawszych nowości producent wymienia jeszcze pójście na rękę wielbicielom przedpremierowego zamawiania gier w cyfrowej formie. Niebawem po wcześniejszym kupieniu gry w PlayStation Store, na kilka dni przed premierą (mówi się wstepnie o 4) zostanie ona automatycznie pobrana, by w chwili debiutu rynkowego gotowa była już do uruchomienia. Sony zapowiada, że to nie koniec niespodzianek, a wiele wprowadzanych funkcji jest efektem dyskusji z fanami. Daty premiery firmware 1.70 na razie nie ujawnia.

 

Przy okazji — sprzedaż PlayStation 4 na świecie przekroczyła już 7 milionów sztuk




#9231 Najciekawsze Gry Września

Napisane przez WgranyTyp w 01 wrzesień 2014 - 19:47

1.Destiny 09.09

 

2.Middle-earth Shadow of Mordor 30.09 (polska wersja jezykowa 03.10)

 

3.FIFA 15 23.09 (polska wersja jezykowa 26.09)

 

4.Sherlock Holmes Crimes and Punishment 30.09

 

5.NHL 15 09.09

 

6.Hotline Miami 2 Wrong Number 30.09

 

 

Co na pewno kupicie ?  ( chcielibyscie zebym przed rozpoczeciem kazdego miesiaca robił podobne zestawienie ? czy darować to sobie bo i tak sprawdzacie daty premier na innych stronach ? )

pzdr


  • Corle1, marksman i GRiD lubią to


#8382 Destiny [PS3 / PS4]

Napisane przez snake918 w 30 lipiec 2014 - 10:14

Mam nadzieję, że się nie powtarzam, ale napiszę. Otóż wg. plotek czyt, informacji nie potwierdzonych oficjalnie pełna wersja gry Destiny ma zawierać:

 

- 11 map Crucible ( 3 na ziemi, 2 na księżycu, 3 na marsie, 2 na wenusie, 1 na mercury )

 

- 4 miejsca do eksploracji, czyli wiadomo każda planeta z zapowiedzianych 4 w story mode

 

- 1 misja Raid tzw. Vault of Glass na Wenusie, ma mieć 3 poziomy trudności

 

- 22 misje jeśli chodzi o główną fabułę ( 5 x earth, 5 x moon, 2 x Reef, 5 x wenus, 5 x mars ) trochę mnie to zmartwiło bo wynika z tego, że w becie mogły być wszystkie misje na ziemi, nie mówię tu oczywiście o tym co było nie dostępne do eksploracji a o misjach z fabuły. Liczyłem na więcej.

 

- 15 misji Strkie, przy czym będą one występować w różnych poziomach trudności i powtarzać się, a część z nich tzw. Nightfall będą najtrudniejsze i nie zawsze będą dostępne, co znaczy, że będą się pojawiać w różnym czasie lub po uzyskaniu właściwego levelu itp :

           Random Strikes:

  • Vanguard Eagle launches a random strike at level 18
  • Vanguard Viper launches a random strike at level 20
  • Vanguard Wolf launches a random strike at level 22
  • Vanguard Tiger launches a random strike at level 24 

           Ziemia:

  • Nightfall: The Devils’ Lair (levels 22, 26, 28)
  • The Devils’ Lair (levels 6, 8)

           Księżyc:

  • Nightfall: The Summoning Pits (levels 22, 26, 28)
  • The Summoning Pits (level 12)

           Wenus:

  • Nightfall: The Nexus (levels 22, 26, 28)
  • Nightfall: Winter’s Run (levels 22, 26, 28)
  • The Nexus (level 14)
  • Winter’s Run (level 14)

           Mars:

  • Nightfall: Cerberus Vae III (levels 22, 26, 28)
  • Cerberus Vae III (level 18)
  • Dust Palace (level 18)

- 7 ,,wyzwań'' podczas robienia fabuły, będą to jak wynika z info eventy limitowane, czyli chyba nie zawsze dostępne a pojawiające się przypadkowo lub po osiągnięciu włąściwego levelu, klikając w żółte linki można zobaczyć w jakim czasie będą rzekomo dostępne te wyzwania:

 

      Earth: The Queen's Wrath

      Earth: Restoration

      Mars: The Garden's Spire

      Mars: The Black Garden

      Moon: Shrine of Oryx

      Venus: Scourge of Winter

      Venus: Eye of a Gate Lord

 

Wstępnie tyle co udało się znaleźć w necie, wygląda na spory kawał gry, dodatkowo należy wziąść pod uwagę to, że wszystko powyżej może być na wstępie podczas premiery gry, nie ma tu ujętych misji, które będą dodane w limitowanej edycji gry ani zawartości, która na pewno będzie dodawana przez twórców po premierze w postaci DLC itp. Przypominam, że w/w info nie są oficjalne a są plotką, która odrobinę może dać pogląd na ogół gry Destiny. Link do artykułu dla chętnych:

 

http://destinynews.n...-scale-details/

 

Mam nadzieję, że w miarę przejrzyście udało się to przedstawić.


  • Mixson31, Majson i Ratucus lubią to


#8065 Destiny BETA – gramy razem! [+kody PS3 / PS4]

Napisane przez Corle1 w 17 lipiec 2014 - 18:18

Właśnie ruszyła beta gry Destiny, przeznaczona dla konsoli PlayStation – zarówno PS3 jak i PS4 (właściciele PS2 niestety nie załapali się ;) ). Posiadacze kodów rozgrzewają już swoje maszyny i pobierają grę na własne konta, a co niektórzy szczęśliwcy już grają.

 

Jednak nic tak nie cieszy jak wspólna zabawa w gronie znajomych osób – dlatego też powstał ten temat. Możecie dopisać tu swój nick oraz platformę na jakiej gracie, jeżeli chcecie dołączyć do wspólnej gry.

 

Nie masz kodu?
To nie problem, Bungie dla jednego kodu z pre-ordera oferuje 3 kopie gry (beta). W tym temacie znajdą się użytkownicy, którzy chętnie podzielą się również nimi (o ile nie znaleźli lepszego pomysłu na ich użycie ;) ). Możesz ich poprosić o dostęp do kodu. Im więcej nas w grze, tym ciekawiej.

 

Żeby otrzymać kod:
1. Dopisz się do listy w tym temacie i napisz PW do użytkownika, który zaoferował dodatkowe kody.

2. Nie zapomnij podziękować przyciskając „Lubię to!” pod postem danego użytkownika (bez obaw, nie jest to powiązane z FB, tylko z forum :) ).

 

Żeby nie robić bałaganu – schemat zgłoszeń:

PSN ID: Corle1_
Platforma: PS4
Region: Europa
(opcjonalnie) Dodatkowe kody do rozdania: 2 0 (dla PS4) - później wpis można edytować, zmieniając liczbę kodów.


  • toxic_PL_669, ToYeK1987 i Majson lubią to


#7593 Czy jestem w ciąży

Napisane przez Eugeniusz w 21 czerwiec 2014 - 17:56

Nie zastanawiałaś się nigdy nad tym? Kiedyś jak latałem paralotnią na dole czekał na mnie egzaminator i obok był Krzysiu Hołowczyc, okazało się że moja mama nie ma prawka więc wpadł Krzysiek i powiedział mi żebym nigdy szerszą stroną jajka nie wrzucał do wody jak gotuję na twardo. Od tej chwili ani razu nie popsułem sobie łożyska a dodatkowo napisał o tym w Ogniem i Mieczem Sienkiewicz więc czasem warto obejrzeć nieskończone pustkowie pustyni Gobi w październiku kiedy księżyc rozsiewa miłość wokół nas.


  • Iflam, Mikos i zdzichotnt lubią to


#7553 [Poradnik] Jak odtwarzać filmy z komputera na Playstation 4 ?

Napisane przez BanBoy w 17 czerwiec 2014 - 19:13

 

Smacznego :)


  • Corle1, WgranyTyp i Moberg lubią to


#7404 GTA V pojawi się również na PlayStation 4, Xbox One oraz PC

Napisane przez Corle1 w 10 czerwiec 2014 - 12:48

To, że nowe GTA V pojawi się na PS4, można było zakładać od dawna. Dziś jednak otrzymaliśmy 100% potwierdzenie tych przypuszczeń. W dodatku szczęśliwi powinni być PC`towcy, ponieważ gra zawita również na blaszakach. Pozostaje im tylko życzyć, by nie był to czysty port z konsoli rodem z Watch Dogs. Wracając do next-genów również pokładam spore nadzieję, że twórcy nie ociągali się i dostaniemy znacznie bardziej dopieszczony produkt niż zwiększoną rozdzielczość tekstur i obsługę FullHD. :)

 

GTAv-PS4-PC-small.jpg

Podobnie jak na większość innych smaczków, na premierę musimy poczekać, aż do jesieni tego roku.


  • marksman, WoofeR i Krist lubią to


#6915 Recenzja Need For Speed Rivals

Napisane przez Aslaf w 17 maj 2014 - 19:30

Akt I

Miejsce: gdzieś w Ameryce północnej, zarząd EA games. Narada do najnowszej części need for speed odnosząca się.
Osoby dramatu: Prezes EA games wraz z poplecznikami.
 



Prezes:

Ach, znów zrobić trzeba coś!
Doić markę, zamknąć studio,
zranić Need For Speed na wskroś?

 

Poplecznik I:

Dobry pomysł, wręcz niezły!
Trochę tamtych, trochę tych...
z Criterion osoby trzy...
 

Poplecznik II:

 

Mój przedmówco chwała Ci! Ślizgany model jazdy mi się śni...
No i tuning wizualny, tylko prosty, wręcz banalny!
Personnalisation! Personalny!
 

Prezes:

No więc mamy uchwalone, Wszystko będzie spier...olone!
Potem zaś wszystkich zwolnimy, tak jak zwykle to robimy!

 

(Za oknem burza wzbiera, z sufitu spada tysiąc diabłów.)

 

 

 

 

RECENZJA WŁAŚCIWA

Akt II

Miejsce: hrabstwo Redview
Osoba: Dramatyczny gameplay

             Sposób kierowania autem w grze wyścigowej jest dla mnie najważniejszy, dlatego poświęcę temu aspektowi gry najwięcej miejsca w poniższym tekście. Zapraszam do lektury!

            Model jazdy zaprezentowany nam przez twórców niniejszej ścigałki jest całkowicie zręcznościowy. Nie powinno to nikogo dziwić, w końcu seria która zaspokajała naszą "potrzebę prędkości" od 1994 roku (tak, to już 20 lat!) zdążyła nas przyzwyczaić do swojego czysto rozrywkowego podejścia odnośnie spraw "czterech kółek". Nie jest to oczywiście wadą, nie każdy gracz znajduje przyjemność w podejmowaniu tysięcznej próby pokonania jednego zakrętu w pięciuset-konnej ;bestii, jak ma to miejsce w symulatorach pokroju life for speed.

             W Need For Speed: Rivals Mamy do czynienia z kolejną wariacją na temat Burnouta i Hot pursuit. Pokonywanie zakrętów polega na wprowadzeniu samochodu w poślizg, poprzez "tapnięcie" hamulca, gdy jednocześnie trzymamy gaz. O ile w Hot pursuit pomimo początkowego narzekania na takie rozwiązanie mogłem po dłuższym czasie przyzwyczaić się do tego stylu prowadzenia auta, tutaj niestety nie udało mi się to. Problem polega na tym, że twórcy jednocześnie wymagając od nas driftownia, często nam to utrudniają. Nagminnie zdarza mi się, że pomimo naciśnięcia spustu odpowiadającego za hamulec, samochód zwyczajnie nie chce wpaść w poślizg, reaguje natomiast dopiero po paru mocniejszych naciśnięciach, gdy jest już za późno, co skutkuje intymnym zbliżeniem z bandą. Mam wrażenie, że jest to "zasługa" pewnego rodzaju asysty, domyślnie włączonej w mechanice gry. Niestety, twórcy nie dali graczom możliwości wyłączenia jej. Co ciekawe, w grze znajduje się mnóstwo aut, które po prostu uznaję za niegrywalne. Pomimo wysokich statystyk sterowania, wejście w poślizg jest horrendalnie trudne, jazda bez ;driftu ;natomiast, jest niemożliwa przez toporność "zwykłego skręcania". Zauważalne jest opóźnienie między tym co robi nasz palec, a tym co dzieje się na ekranie. Czyni to grę bardzo nieintuicyjną przy pierwszym kontakcie, jednak po jakimś czasie zdążymy do tego mniej lub bardziej przywyknąć. Przeszkadza to jednak w pełnym odczuwaniu przyjemności z jazdy, mamy wrażenie ociężałości (ociężałość i ferrari? W najnowszej odsłonie need for speed to możliwe!) i wcześniej wspomnianej toporności całego systemu. Sprawia również, że nie odczuwamy pełnej kontroli nad samochodem i mamy wrażenie dość dużej przypadkowości tego, co dzieje się na ekranie.

             Dziwi mnie przejście na "ślizganą" drogę, gdy w historii serii need for speed mieliśmy takie perełki jak chociażby Most Wanted czy Carbon. Częśc z was powie pewnie, że ;model był prosty jak ;przysłowiowa "budowa cepa"- oczywiście- zgadzam się, jednak mieliśmy świadomość pełnej kontroli nad autem co dawało nieziemską frajdę. ogromna intuicyjność i brak jakichkolwiek opóźnień w tym systemie pozwalał bawić się prowadzonym samochodem i czerpać radość z samego procesu jazdy. Bez zbędnych poślizgów, z hamowaniem przed zakrętem. Normalnie, prosto i jakże przyjemnie! Mimo banalnych wręcz ;zasad sterowania, udało się jednak zachować unikalny charakter prowadzenia każdego wehikułu. Wystarczyło popracować nad tymi rozwiązaniami, lekko je doszlifować i mielibyśmy idealny zręcznościowy model jazdy. Twórcy nowego Need for Speeda woleli jednak sięgnąć po Burnouta, w którym jeżdżenie było tylko pretekstem do rozwałki, nie zaś główną osią rozgrywki. To niestety widać. 


             Wymienione przeze mnie wady, są jednak tylko subiektywnymi spostrzeżeniami. Model jazdy w Need for speed: Rivals okazuje się bowiem  przyjazny dla osób grających dosyć rzadko w gry wyścigowe. Dla mnie jednak jest aż nazbyt "przyjazny", co zabiera całkowicie radość z pokonywania kolejnych kilometrów. Wszystko jest zbyt automatyczne i ;opóźnione. Należę jednak do tych "mutantów" którym przeszkadza nawet najmniejszy lag. Casual czy osoba niezagłębiona w świat racerów, może tego nawet nie zauważyć i cieszyć się kolejnym driftem... Zzzzium

 

 

Akt III 

Miejsce: Układ graficzny i dźwiękowy Playstation 4
Osoba: oprawa audiowizualna.

              Need for speed: Rivals jest pierwszą grą, którą kupiłem na swoje PS4. Nie ukrywam, że lekko zawiodłem się tym co zobaczyłem na ;monitorze. Nie zrozumcie mnie źle, wolumetryczne oświetlenie przedzierające się przez drzewa, czy odbicia policyjnych syren w mokrej nawierzchni robią bardzo pozytywne wrażenie. Uważam jednak, że taki poziom powinna reprezentować gra utrzymująca stałe 60 FPS. Na pewno nie widzę rewolucji graficznej, jest to tylko ładna ewolucja. Podejrzewam również, że właśnie to 30 klatek powoduje wrażenie opóźnienia w sterowaniu. Wynika to z technicznych szczegółów, klatka jest renderowana 2 razy rzadziej niż ma to miejsce w 60 k/s, co powoduje dodatkowe lagi na linii pad-gra. Rozczarowuje też niski poziom antyaliasingu. Ząbki są widoczne. Jeżeli przywykłeś do gry na mocnym komputerze z przykładowym wygładzaniem krawędzi na poziomie 16x MSAA, oczy mogą cię na chwile zaboleć gdy ujrzysz nowego Need For Speeda


             Dźwięki aut stoją na przyzwoitym poziomie. Odgłosy otoczenia, np uderzeń, czy syren zostały nagrane bardzo dobrze. Docenicie to posiadając zewnętrzne głośniki z głębokim basem. Utwory są dobrane... No cóż, pod dzisiejszego odbiorcę. Bardzo dużo basu, dubstepowych wstawek, electropopu i tym podobnych. W moim odczuciu pasuje to nijak, jednak jestem uprzedzony do tego typu "muzycznych tworów". Jest to jednak rzecz indywidualnego gustu. Mimo to myślę, że naprawdę przydałoby się jakieś mocniejsze gitarowe brzmienie. 

Akt IV

Miejsce: hrabstwo Redview
Osoba: Ciekawe aspekty gry

             Na oddzielny akapit zasługują rozwiązania zastosowane przez twórców w kwestii prowadzenia gry do przodu i samej mechaniki napędzającej rozgrywkę. Need For Speed: Rivals składa się z pewnego rodzaju "sesji" zaczynającej się ;z opuszczeniem garażu i kończącej wraz z powrotem do niego. W trakcie takiego pojedynczego "wypadu na miasto" zwiększamy również swój mnożnik za różne podjęte przez nas akcje. kiedy np uciekniemy przed pościgiem jako rajdowiec i wygramy dwa wyścigi, nasz mnożnik osiągnie przykładową liczbę 3, co oznacza że wszelkie zarobione przez nas od tej pory pieniądze, będą pomnożone trzykrotnie. Żeby jednak nie było zbyt słodko, rośnie również wskaźnik zainteresowania policją naszym bolidem, co oznacza coraz szybsze radiowozy i coraz wymyślniejsze sposoby na złapanie nas (Przykładowo wezwanie helikoptera). Im ;wyższy wskaźnik zainteresowania, tym trudniej "zwiać", a gdy zostaniemy schwytani/zniszczeni przez organ prawa, tracimy wszystkie zebrane pieniądze (speedpoints). Dzięki temu, gra w karierze rajdowca nabiera hazardowego posmaczku, co jest jak najbardziej pozytywne. Ucieczka przed policją na dziesiątym poziomie zainteresowania kiedy mamy 500.000 SP budzi niemałe emocje. patrzymy tylko na mini mapkę i szukamy punktu naprawczego bądź kryjówki. Bardzo ciekawy i przemyślany system, na pewno "przytrzyma" was przy grze na dłużej.na odnotowanie zasługują również dodatkowe "bronie" przeciw innym rajdowcom i policjantom, które niczym w ;Wipeout'cie ;uatrakcyjniają rozrywkę i nadają jej dynamiki. Szkoda jednak, że możemy korzystać tylko z 2 rodzajów dostępnych "power-upów"

             Twórcy dali nam również możliwość wcielenia się w stróża prawa. Gra nabiera wtedy zupełnie innego charakteru, bardziej podobnego do Burnouta. Tryb policyjny bardzo mi się podobał, niszczenie przeciwników daje o wiele lepszą satysfakcję niż samo jeżdżenie, w przypadku tego typu modelu jazdy, o czym wspomniałem już wcześniej. Jako stróż prawa nie musimy kupować samochodów, w zależności od wybranego zestawu misji, zdobywamy jeden z 3 rodzajów radiowozów (patrol," tajniacki czarny" bądź wytrzymały, najlepiej nadający się do taranowania wrogów).

             Tuning... Na temat "Personalizacji" w zasadzie wszystko zostało już powiedziane w "dramatycznym" wstępie. Możemy zmienić kolor auta, tablicę rejestracyjną i nakleić kalkomanię, której oczywiście nie możemy nawet obrócić lub przesunąć czy nałożyć paru wzorów na siebie.



             Podsumowując, nowego need for speeda mogę polecić osobom które koniecznie chcą ścigać się ;na PS4. Niestety na chwilę obecną jest to jedyna opcja. Jeżeli nie jesteś też przepełniony miłością i sentymentem do dawnych części serii, niezbyt często grasz w gry wyścigowe, a chcesz po prostu pojeździć ładnymi samochodami, myślę że ;nowy need for speed również może przypaść Ci do gustu. Zdecydowanym plusem jest możliwość wyboru najbardziej odpowiadających nam zadań do wykonania i lekko hazardowy, podnoszący puls "sesyjny" charakter rozgrywki. Jeżeli jednak oczekujesz po recenzowanej grze wyjątkowej jakości i radości płynącej z samej jazy, raczej wymiń tę pozycję szerokim łukiem. Bez driftu.


  • Corle1, Geble i Mixson31 lubią to


#6038 Lista gier na rok 2014

Napisane przez Geble w 27 marzec 2014 - 07:46

PlayStation-Meeting-2013-002.jpg

 

Sony opublikowało listę 100+ gier na rok kalendarzowy 2014. Lista jest pokaźna także chyba nie można narzekać na małą ilość tytułów i pisać, że nie ma w co grać...  ;)

 

Gry, które już wyszły:

 

Awesomenauts Assemble!
Basement Crawl
Dead Nation: Apocalypse Edition
Don’t Starve: Console Edition
Outlast
Rayman Legends
Stealth Inc: Ultimate Edition
Strider
The Lego Movie Videogame
Thief
Tomb Raider: Definitive Edition
TowerFall Ascension

 

Gry, które wyszły w tym miesiącu:

 

FEZ
inFAMOUS Second Son
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Stealth Inc. Ultimate Edition
Steamworld Dig
Strike Suit Zero

 

Gry, które wyjdą na wiosnę:

 
1001 Spikes
Anomaly 2
Bound by Flame
CastleStorm: Definitive Edition
Cel Damage HD
Child of Light
Daylight
Divekick: Addition Edition
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
Guacamelee! Super Turbo Championship Edition
KickBeat: Special Edition
Lego The Hobbit
Mercenary Kings
MLB 14: The Show
Octodad: Dadliest Catch
Oddworld: New ‘n’ Tasty
Pure Pool
R.B.I. Baseball 14
Ready to Run
Secret Ponchos
Sportsfriends
Switch Galaxy Ultra
The Amazing Spider-Man 2
The Swapper
Titan Invasion
Trials Fusion
War Thunder
Watch_Dogs
Wolfenstein: The New Order

 

Gry, które wyjdą latem:

 

CounterSpy
Destiny
Final Horizon
GALAK-Z: The Dimensional
Helldivers
Murdered: Soul Suspect
Pavilion
PixelJunk Shooter Ultimate
Sniper Elite 3
The Elder Scrolls Online
The Evil Within
Race the Sun
Transformers: Rise of the Dark Spark
Velocity 2X
 

Gry, które wyjdą jesienią:

 

Dragon Age: Inquisition
Evolve
Hotline Miami 2: Wrong Number
Rocketbirds 2: Evolution
The Witness

 

Gry, które wyjdą zimą:

 

Guns of Icarus Online
Hyper Light Drifter
Ray’s the Dead

 

Gry bez konkretnej daty premiery:

 

Alien: Isolation
Assault Android Cactus
Aztez
Backgammon Blitz
Batman: Arkham Knight
Blast ‘Em Bunnies
Cosmic Star Heroine
Defense Grid 2
Diablo III: Ultimate Evil Edition
Dragon Fin Soup
#Driveclub
Dying Light
Dynasty Warriors 8: Xtreme Legends Complete Edition
EA Sports UFC
Energy Hook
forma.8
Foul Play
Hohokum
Home
Legend of Raven
Lords of the Fallen
Mad Max
Middle-earth: Shadow of Mordor
Minecraft
N++
NBA 2K15
Nuclear Throne
OlliOlli
The Order: 1886
Pier Solar and the Great Architects
Planetside 2
Putty Squad
Road Not Taken
Rogue Legacy
Samurai Gunn
Savant Ascent
Shantae: Half-Genie Hero
Sherlock Holmes: Crimes & Punishments
Starbound
The Binding of Isaac: Rebirth
The Crew
Tom Clancy’s The Division
Transistor
Tropico 5
Valiant Hearts: The Great War
Volume
Worms Battlegrounds
WWE 2K15
Super Exploding Zoo

 

Na co najbardziej czekacie? ;)

 

Ja na ten przykład czekam na jakąkolwiek samochodówkę. Martwi "#" przy Driveclub, bo pewnie oznacza to fakt, że samo Sony nie wie, czy tytuł ukaże się w tym roku. Jest jeszcze The Crew, ale też bez daty premiery.

 

Do listy zapewne można dodać kolejną odsłonę FIFY oraz nieśmiertelnego COD'a  :)


  • Corle1, MacMillan i marksman lubią to


#5418 Powitania na myPS.pl ;)

Napisane przez ezronymius w 28 luty 2014 - 18:43

Witam!

 

Ezronymius z tej strony. 

Jestem prawie już 40to-latkiem, który pogrywa wieczorami, a w weekend walczę z synem o dostęp do konsoli. Skubaniec w wielu grach jest już lepszy ode mnie ;)

 

Zainteresowania: shootery multiplayerowe, eve online, industrial rave i black metal, sci-fi książki, kino i seriale sensacyjne.

 

Piszę bloga od 2009 o graniu w wieku.. moim ;)

http://graniaczas.blogspot.com

 

zapraszam do czytania!

Oraz oglądania moich "vlogów" na yt.


  • Corle1, Hollywood i Moberg lubią to


#4517 [Poradnik/Spis]Don't Starve

Napisane przez mondo36 w 22 styczeń 2014 - 21:56

Przez pierwszy dzień zbieraj wszystko co spotkasz na drodze. Gdy będziesz miał trochę drewna i kamienia zacznij tworzyć swoje ciepłe gniazdko maszynę do wynalazków i palenisko moim zdaniem najlepiej jest zakładać niedaleko bawołów albo świnek :) bo gdy atakują psy zawsze można podejść gdzieś blisko by pomogły nam w walce. Siatka na owady podstawa aby wyłapać pszczoły i stworzyć swój ul. Warto też podpalić czasem drzewka pochodnią aby uzyskać węgiel drzewny który służy jako paliwo i pozwoli stworzyć nam garnek do gotowania. kupa nie tylko nawozi rośliny i krzaki ale też jest dobrym paliwem tak samo jak zebrane za pomocą wideł  podłoże? (trawę, piach to po czym się postać porusza). Zimą brakuje pożywienia nie rosną rośliny, radzę łapać dużooo królików nocą też spada mocno nasz stan psychiczny więc co jakiś czas przespanie nocki w śpiworze nie jest głupim pomysłem. Myślę że tak w skrócie powinno wystarczyć w razie czego służę pomocą   


  • Corle1, piotrek09i i xszczepan lubią to


#3870 Nakładki na analogi ORB BLACK

Napisane przez malyr w 19 grudzień 2013 - 18:28

Siemano,

Nie nadaję się na pisanie recenzji itp. itd. ale na krótko. Wiadomo o co chodzi z gumkami na analog. Temat znany.

Zamówiłem na ebayu nakładki: "ORB BLACK ANALOGUE THUMB GRIPS FOR PLAYSTATION 4 PS4 CONTROLLERS"

W opakowaniu są 4,0 szt. (2,0 wklęsłe z 4 wypustkami i 2,0 wypukłe z wieloma wypustkami).

Wklęsłe przypominają analogi DS4 te drugie analogi padów od PS3.

Alee... pierwsze wrażenie po nałożeniu:

- czuć gumę pod palcem (a nie to coś z DS4)

- powierzchnia jest głębsza, lepiej przylega palec

- bok wyższy, jak ktoś nie trzyma palucha na środku idealne

- ciut wyżej, nie robi to rożnicy

- guma widać, że zupełnie innej jakości wg mnie nie ma szans na zniszczenie, nie przesuwa się nic a nic

 

Zdjęcie nakładki "wklęsłej" :) (to coś pod znaczkiem PS to nie włos a zadrapanie)

 

4kf8.jpg

 

 

Jakieś pytania, odpowiem.

Koszt z wysyłką do Polski, około 6 funtów, 7 dni i było u mnie.


  • Corle1, WoofeR i Smerf_1 lubią to


#10889 PS4 bedzie rozumiało polskie komendy!

Napisane przez m4ri0s3k1990 w 23 październik 2014 - 18:31

Ten argument jest akurat z du*y bo w takim razie amerykanie, niemcy czy francuzi też widzą czubek swojego nosa majac obsługę ojczystych języków. Żyję w Polsce, jestem obywatelem tego kraju więc mogę wymagać obsługi tego języka skoro produkt jest tutaj dostępny. Jak wyjadę na zachod to się dostosuję do warunków tam panujących, miedzy innymi obcy język. W takim razie w Niemczech powinni obsługiwać PS4 w języku hiszpańskim, a we Francji w niemieckim?

Nie popadajmy w głupie skrajności.
  • WoofeR, WgranyTyp i Velthar lubią to


#13877 PS4 nie widzi plików na pendrive

Napisane przez Kamix w 03 październik 2015 - 12:47

Te pliki muszą być w odpowiednich folderach tak jak muzyka jest w music to filmy muszą być w folderze Video obrazki w Pictures
  • Corle1 i adekxx lubią to


#13265 Wiedźmin 3: Dziki Gon

Napisane przez Naxemar w 15 kwiecień 2015 - 12:32

Wysłałem pytanie do pracownika CDPROJEKT'u RED w twoim imieniu zobaczymy co odpisze bo oni mają konkretne informacje


  • Corle1 i Plumpbass lubią to


#13249 Wiedźmin 3: Dziki Gon

Napisane przez Corle1 w 11 kwiecień 2015 - 16:43

No między Hardline, a Wieśkiem to bym nawet długo nie myślał. :) Nawet biorąc pod uwagę multi w BF`ie to myślę że W3 wciągnie na znacznie dłużej, dodatkowo pozostając w głowie na długie lata, a przynajmniej mam taką nadzieję. ;) 


  • Mixson31 i IvyMike lubią to


#12990 Driveclub

Napisane przez Pixie w 05 marzec 2015 - 21:30

Żeby grac w DC nie musisz mieć ps+ tylko jak chcesz pograc na multi to wtedy trzeba miec ps plus.


  • Corle1 i Duch lubią to


#12653 Oddam kody prepaid na 100zł do PS Store

Napisane przez romanbombaa w 05 luty 2015 - 12:13

Gościu w mailu odpisuje coś takiego:

 

Witam
Niestety już rozdałem wszystkie kody. Jeśli Ci tak zależy, to mogę>
podać stronę skąd wiąłem te kody.
z tego co widze to stronka jeszcze działa :) trzymaj:
http://ps-store-kody-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx/

Stronę usunąłem celowo

Gościu wysyła linka prawdopodobnie z wirusem lub trojanem - omijać z daleka :)

 


  • Corle1 i IvyMike lubią to