Skocz do zawartości

Witaj na Forum PS4 Pro i PS Vita
Wygląda na to, że jeszcze się nie zalogowałeś. Nic straconego, możesz zalogować się tutaj, lub klikając w okolicach prawego górnego rogu – zrób to, tak jak lubisz! ;) Jeżeli jednak nie posiadasz jeszcze konta, jest nam niezmiernie smutno. Przede wszystkim dlatego, że bez rejestracji nie masz możliwości zakładania tematu, odpisywania w wątkach, czy kontaktowania się z innymi. Straszne, co? Nie mówiąc już braku aktualizacji statusu, edycji profilu i długiej listy innych ciekawych rzeczy... Możesz to szybko zmienić całkowicie za darmo rejestrując się tutaj. Na pewno masz coś ciekawego do powiedzenia – czekamy na Ciebie! :)
Zdjęcie

DualShock 4 - pierwsze wrażenia, zdjęcia, pytania

DS4 DualShock 4 PS4 PlayStation 4

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1
Corle1

Corle1

    Administrator

  • Administrator
  • 1756 postów
    • Time Online: 78d 13h 56m 34s
  • PSN ID:Corle_
Będąc człowiekiem niecierpliwym, postanowiłem przed premierą konsoli, mieć w swoich rękach chociażby pad`a od niej. Dziś trafił do mnie DualShock 4 i postanowiłem podzielić się wrażeniami. Przy okazji przypomnę, że od soboty w niektórych centrach handlowych w Polsce będzie można samemu sprawdzić jego działanie na żywo.
 
DualShock 4 vs DualShock 3
Pad jest niewiele większy od swojego starszego brata (DS3), jednak został inaczej wyprofilowany (wygodniej!). Dodatkowo większa część pada, którą obejmujemy dłonią, posiada specjalną fakturę tworzywa – bardzo przyjemną w dotyku. Mam wrażenie, że przy dłuższej grze, mogą się na niej mniej pocić ręce. Triggery są wyprofilowane idealnie pod palce, a wszelkie przyciski mają odpowiedni, miękki, skok. W stosunku do DS3 zniknęły przyciski select oraz start, a zastąpiły je share + otpions. Przez co w starszych grach jest to nieco mylące, a w nowych producenci proszą o „Press options to start”, co wydaje się co najmniej dziwne. No ale, nie wpływa to na grę. :) Biorąc pod uwagę większą o 37g wagę (co jest plusem), oraz bardzo dobre spasowanie elementów – nic nie trzeszczy, ani nie ugina się - wykonano genialną pracę.
 
Zmiany w stosunku do DS3
W nowym kontrolerze pojawił się szereg nowości w stosunku do poprzedniej wersji, m.in.:
- touchpada`a, pod którym również kryje się jeden przycisk
- podświetlenie LED RGB (?) z tyłu pada 
- port na headset (możliwe będzie sterowanie głosem za pomocą mikrofonu)
- port EXT, o którym wiemy jeszcze niewiele
- wbudowany głośnik
- jak wspomniałem wcześniej buttony start i select zostały zastąpione „options” oraz „share”
- port miniUSB zastąpiono microUSB
- zniknęły 4 małe ledy oznaczające nr gracza, teraz tych rozpoznajemy po kolorze podświetlenia
- bardziej czuły żyroskop
- poprawione wibracje 
 
Kontrowersyjne analogi
W ostatnich dniach w sieci pojawiło się kilka zdjęć z uszkodzonym pokryciem analogów. Aktualnie sam je testuję, jednak po kilku godzinach gry nie pojawiło się nic niepokojącego. Tworzywo z jakiego zostały wykonane jest bardzo wygodne, choć jeszcze bardziej „antypoślizgowe” niż w przypadku DS3. W pierwszym kontakcie uczucie jest nieco dziwne, jednak po chwili gry, kompletnie zapominamy o tym, a wręcz wydaje się to wygodniejsze. Co do zgłoszeń w Internecie i różnych zdjęć uszkodzeń - jak już w innym temacie pisałem - według mnie są to głównie uszkodzenia mechaniczne, nie wynikające z normalnego używania, a jedynie z otarcia "drążka" czymś lub o coś. Ewentualnie jakiegoś dziwnego sposobu trzymania kciuka na nim (paznokciem), lub nawyków drapania wystających elementów. Podobno też 1 na 1000 sztuk może wypadać wadliwa - być może to one... :) Sam raczej jestem zdania, że powinno być dobrze, choć ostatecznie powiem po kilkudziesięciu godzinach grania.
 
Badanie martwej strefy analogów
Ze względu na małą ilość czasu udało mi się przeprowadzić tylko dla lewego „drążka”, prawy odmawiał posłuszeństwa w programie. Jednak podczas gry w Uncharted nie zauważyłem problemów. Więc zakładam, że działa tak samo dobrze jak lewy, którego „test” przedstawiam poniżej:
Załączony plik  lewy-analog-DS4.jpg   283,24 KB   3 Ilość pobrań
 
Waga
DualShock 4 – 210g
DualShock 3 – 173g
Pad od X360 (z bateriami) – 260g
 
Dodatki?
Z padem nie otrzymujemy żadnych dodatków. Jedynie zawarta jest krótka instrukcja. Niektórych może dziwić brak przewodu microUSB, jednak warto zauważyć, że kupowany osobno DualShock 3 też nie posiadał takowego (tzn. on miniUSB). Dlatego powiedziałbym, że wszystko w normie. Tym bardziej, że...
 
Cena
DS4 vs DS3, ceną różnią się stosunkowo niewiele (średnio - 259zł vs 175zł). Natomiast jakość i funkcjonalność obu to niebo i ziemia. Jeżeli, ktoś wyobraża sobie DS4 jako ulepszonego DS3, to jest w dużym błędzie. Nowy pad to zupełnie co innego. O ile uważałem, że za DS3 liczą trochę za dużo, tak w przypadku DS4 jestem pozytywnie zaskoczony ceną w stosunku do jakości, czy funkcjonalności.
 
Podsumowując
Jeżeli chodzi o moje osobiste odczucia, jest to najlepiej leżący w dłoniach pad z jakim miałem do czynienia. Choć przyznaję, zawsze używam tych dedykowanych i nie testowałem rozwiązań firm trzecich (jedynie ACD32 wyjątek :)). Do tej pory miałem dylemat między DS3, a X360 – każdy miał swoje zalety jak i wady, byłem nawet za X360. W przypadku DualShock 4 wszelkie wątpliwości znikają - chyba, że ktoś nie może znieść symetrycznego układu gałek. Zastanawia mnie czy Microsoft w przypadku XOne, dotrzyma kroku na tyle, by znów podejmować walkę „który pad lepszy?”.
 
Inne uwagi:
- niestety w tej chwili nie udało mi się zmusić do idealnego działania pada pod Androidem. Przyciski pod nim nie są poprawnie zmapowane i nie działa touchpad. Jednak być może to kwestia ustawień i/lub wgrania sterowników. Póki co delektowałem się głównie grą, inne konfiguracje jeszcze opiszę ;)
 
Chętnie odpowiem na wszelkie pytania. Natomiast jeżeli macie jakieś własne spostrzeżenia po testach w nadchodzącym tygodniu, lub pierwszym kontakcie z własną konsolą, bez obaw napiszcie. Zarówno negatywne jak i pozytywne ;)
 
Na koniec kilka zdjęć, jednak z braku dobrego oświetlenia „szału nie robią”. :P
Załączony plik  DS4-1.jpg   117,24 KB   2 Ilość pobrań Załączony plik  DS4-2.jpg   91,42 KB   2 Ilość pobrań Załączony plik  DS4-3.jpg   91,89 KB   2 Ilość pobrań Załączony plik  DS4-4.jpg   92,61 KB   2 Ilość pobrań
Załączony plik  DS4-5.jpg   80,21 KB   2 Ilość pobrań Załączony plik  DS3-DS4-X360-1.jpg   104,48 KB   2 Ilość pobrań Załączony plik  DS3-DS4-X360-2.jpg   100,45 KB   2 Ilość pobrań Załączony plik  DS3-DS4-X360-3.jpg   97,4 KB   2 Ilość pobrań

  • WoofeR lubi to

#2
WoofeR

WoofeR

    Na dobrej drodze

  • Members
  • 42 postów
    • Time Online: 4d 7h 8m 9s
  • PSN ID:WoofeR_PL
  • Miasto:Warszawa

Bardzo fajna recenzja, aczkolwiek mam jedno pytanie. Jak z wibracją? Jakbyś mógł porównać ją w stosunku do DS3. 



#3
Corle1

Corle1

    Administrator

  • Administrator
  • 1756 postów
    • Time Online: 78d 13h 56m 34s
  • PSN ID:Corle_

Wibrację będę mógł porównać dopiero na PS4. Niestety z PS3 (przynajmniej w Uncharted) nie trybi, podobnie jak button PS. Zresztą co dziwne zależy tam wszystko od gry, w GTA V w ogóle nie da się nim zagrać ;)

Jednak z tego co czytałem za granicą, wibracja działa genialnie i w dodatku czuć ja "strefowo", czyli np. jak przechodzi z lewej do prawej. 

Tak samo żyroskop jest teraz bardzo czuły (na plus). :)



#4
Tiego

Tiego

    Rozpisany

  • Members
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 2h 18m 31s
Fajnie się prezentuje, aż trudno uwierzyć, że produkcja to tylko 18USD, ale w ilości siła :)

#5
Hollywood

Hollywood

    Stały bywalec

  • VIP
  • 296 postów
  • PSN ID:LordYazz
  • Miasto:A Galaxy Far, Far Away...

Ja mam pytanko:

Jak działa ten "klik" na touchpadzie? Jest odpowiednio "sztywny"? Nie będzie się klikało przypadkowo, gdy będziemy używać touchpada ?


LordYazz.png


#6
Corle1

Corle1

    Administrator

  • Administrator
  • 1756 postów
    • Time Online: 78d 13h 56m 34s
  • PSN ID:Corle_

Nie używałem touchpada jeszcze w grze, jednak nie wygląda na to by miał się "klikać" podczas przesuwania. Jakbym miał porównać "sztywnośc", czy też "łatwość" nacisku to powiedziałbym, że coś podobnego jak przycisk pod analogiem w DS3, tylko nie klika tak głośno. :) W sumie po 10 godzinach gry, jedyne do czego mógłbym się przyczepić to triggery L2 i R2 mogłyby być nieco dłuższe, choć i tak palce lepiej leżą na nich niż w DS3. ;)







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: DS4, DualShock 4, PS4, PlayStation 4

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych