Skocz do zawartości

Witaj na Forum PS4 Pro i PS Vita
Wygląda na to, że jeszcze się nie zalogowałeś. Nic straconego, możesz zalogować się tutaj, lub klikając w okolicach prawego górnego rogu – zrób to, tak jak lubisz! ;) Jeżeli jednak nie posiadasz jeszcze konta, jest nam niezmiernie smutno. Przede wszystkim dlatego, że bez rejestracji nie masz możliwości zakładania tematu, odpisywania w wątkach, czy kontaktowania się z innymi. Straszne, co? Nie mówiąc już braku aktualizacji statusu, edycji profilu i długiej listy innych ciekawych rzeczy... Możesz to szybko zmienić całkowicie za darmo rejestrując się tutaj. Na pewno masz coś ciekawego do powiedzenia – czekamy na Ciebie! :)
Zdjęcie

Koszt produkcji PS4 oraz DualShock 4

PS4 PlayStation 4 cena Sony DS4 DulaShock 4

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1
Corle1

Corle1

    Administrator

  • Administrator
  • 1756 postów
    • Time Online: 78d 13h 56m 34s
  • PSN ID:Corle_
Niedawno Internet obiegła informacja, że Sony do każdej konsoli sprzedanej w USA po cenie 399USD, dokłada 60USD z własnej kieszeni. Jest to całkiem możliwe, ponieważ według wyliczeń firmy IHS, koszt produkcji podstawowego zestawu wynosi 381USD, jednak nie uwzględnia on transportu, dystrybucji i marży sprzedawcy.
 
ps4-czesci.png
 
W jaki sposób na cenę końcową wpływają najważniejsze elementy zestawu?
188 USD kosztuje „płyta główna”, na którą składają się:
- 100 USD – APU AMD + wszystkie inne elementy znajdujące się na płycie, jednak bez pamięci
- 88 USD – samo 8GB pamięci GDDR5, na które składa się 16 pojedynczych kości
Przy tej okazji warto wspomnieć, że powierzchnia rdzenia AMD to 350mm2, co jest imponującym wynikiem. Jednak tak duży wynik to również większe ryzyko wadliwego układu – co jest selekcjonowane podczas produkcji – jednak ilość „dopadów” (ok. 1/3), znacznie wpływa na cenę końcową.
 
Następnie:
37 USD - HDD 500GB produkcji Seagate
28 USD – bezprzewodowa karta sieciowa oraz napęd optyczny (BR)
 
Ile w tym wszystkim kosztuje pad DualShock 4?
18 dolarów – na co wpływa głównie układ Bluetooth (Qualcomm), układ audio (Wolfson Microelectronics) oraz żyroskop (Bosh). Jest to spore zaskoczenie, patrząc na jakość wykonania oraz końcową cenę 59,99 USD. Ciekawe, ile w takim razie kosztuje dużo gorszy DS3 w produkcji.
 
Zostaje jeszcze 110 USD do podziału na:
- układ chłodzenia APU (radiator + wentyaltor)
- wbudowany układ zasilania
- osłonę ekranującą
- obudowę konsoli z tworzywa (gdzie też można zaliczyć pojedyncze przyciski, czy podświetlenie LED)
- akcesoria i dodatki – przewody: zasilający, HDMI, microUSB oraz instrukcje
- koszt montażu i pakowania konsoli (w tym karton, folie itp.)
 
Wycena nie uwzględnia kosztów związanych z projektowaniem, badaniem prototypów, ceną stworzenia oprogramowania, a także serwisu/złomowania wadliwych sztuk. Warto też wspomnieć, że PS4 to szereg usług sieciowych dużo bardziej rozwiniętych niż za czasów PS3. Dlatego też powyższe wyliczenia, należy traktować jako wynik dla pojedynczej sztuki, a nie jako podstawę wyliczania zysków/strat Sony. :)
 
Trzeba przyznać, że Sony nauczyło się sporo po wypuszczeniu na rynek PlayStation 3. Jak podaje ta sama firma, koszt produkcji „starej” konsoli, w czasie jej premiery (2006) wynosił 805 USD, natomiast cena w sklepach 599 USD. Postęp technologiczny pozwolił w przeciągu 3 lat zejść do ceny 336 USD, co przełożyło się na 299 dolarów na półkach sklepowych w 2009 roku. Jak widać, mimo zapowiedzi o braku szybkiego spadku cen PS4, w małym stopniu jest on możliwy. Ponieważ, już w tej chwili nowa konsola jest tą która przynosi najmniejsze straty Sony w dniu premiery. Choć oczywiście 200 000 potencjalnie wadliwych sztuk i tymczasowe wycofanie urządzenia z Amazonu, może dość negatywnie wpłynąć na tegoroczne wyniki finansowe japońskiego producenta.
 
Ciekawostka dla kochających liczby:
Według wyliczeń tej samej firmy, nowy iPad Air WiFi 16GB, warty 499 USD w sprzedaży detalicznej, kosztuje Apple 274 USD. 
 
[ź] AllThingsD


#2
Eugeniusz

Eugeniusz

    Rozpisany

  • Members
  • 154 postów
    • Time Online: 6d 10h 18m 16s
  • PSN ID:Nemaneth
  • Miasto:Kraków

Może i dokładają kilka $ ale ile kasy zbiorą na grach i ps+, jeśli 1 gra to 60$ to przynajmniej 10$ idzie do Sony + z padów zarobek (bo do fify to ludzie będą brali po 2-4 pady :D ). Trzeba też zauważyć znacząco wyższą cenę na rynku europejskim, 400€ to ok 540 $, czyli w EU zarabiają 80$ na każdej konsoli (nie licząc gier), koszty transportu itp. nie są wyższe do EU bo i tak wszystko leci z chin.



#3
Corle1

Corle1

    Administrator

  • Administrator
  • 1756 postów
    • Time Online: 78d 13h 56m 34s
  • PSN ID:Corle_

Tylko cena EU zawiera podatek, a USD nie. Więc wychodzi coś w okolicach 440USD, a nie wiem też jakie umowy mają z oddziałem EU. Wiec pewnie w Europie wyjdą na zero.

Choć tak jak piszesz, odbiją sobie na grach, PS+, czy nowych usługach - Music Unlimited, pewnie jakaś wypożyczalnia video, później Gakai itd. Zresztą na tym to też polega ;)

Nie bez powodu dokładali ponad 200USD do PS3, a wtedy mieli dużo mniej możliwości na wyciągnięcie kasy od klienta :) Swoją drogą, dlatego tez taka różnica w grach między PC, a konsolami.



#4
Eugeniusz

Eugeniusz

    Rozpisany

  • Members
  • 154 postów
    • Time Online: 6d 10h 18m 16s
  • PSN ID:Nemaneth
  • Miasto:Kraków

Zawsze myślałem, że ta różnica między cenami na pc i konsole wynika z tego, że na konsoli istnieje rynek wtórny. Możesz kupić grę za 200zł (tyle mam nadzieję będą normalnie kosztować gry później), przejść i sprzedać za 160zł, ew. jak ja zawsze, kupić używaną za to 160 i sprzedać za 140. Czyli na konsolach realny koszt gier może wynosić ok 20-60 zł, na pc kupisz za to 130zł (w obu przypadkach opisuję gre zaraz po jej premierze) i w 99% przypadków nie można jej sprzedać (bo steam lub origin). Więc mimo kosztu gier na konsole i tak granie na konsoli może być bardzo tanie :)



#5
Corle1

Corle1

    Administrator

  • Administrator
  • 1756 postów
    • Time Online: 78d 13h 56m 34s
  • PSN ID:Corle_

Myślę, że gdyby tak było, to ceny gier na PSN powinny być dużo niższe. ;)

Pewnie aktualnie też ma to jakiś wpływ, choć ogólnie gry na konsole zawsze były droższe, nawet jak te na PC nie przypisywało się do kont. :)

W konsolach, w stosunku do PC, głównie dochodzi opłata za licencję/prowizję (różnie zwą) dla Sony lub M$ - nie wiem ile to jest u nich, ale taka OUYA bierze 30% i mówi, że jest to najmniej. :)

Wcześniej też można było doszukiwać się racji w innej architekturze, jednak teraz ma to mniejsze znaczenie.

Również profil klienta na PC jest inny, dlatego dużo szybciej te gry tracą na wartości - jest też dużo większa konkurencja na rynku, mniejsze przywiązanie do marki itd.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: PS4, PlayStation 4, cena, Sony, DS4, DulaShock 4

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych