Skocz do zawartości

Witaj na Forum PS4 Pro i PS Vita
Wygląda na to, że jeszcze się nie zalogowałeś. Nic straconego, możesz zalogować się tutaj, lub klikając w okolicach prawego górnego rogu – zrób to, tak jak lubisz! ;) Jeżeli jednak nie posiadasz jeszcze konta, jest nam niezmiernie smutno. Przede wszystkim dlatego, że bez rejestracji nie masz możliwości zakładania tematu, odpisywania w wątkach, czy kontaktowania się z innymi. Straszne, co? Nie mówiąc już braku aktualizacji statusu, edycji profilu i długiej listy innych ciekawych rzeczy... Możesz to szybko zmienić całkowicie za darmo rejestrując się tutaj. Na pewno masz coś ciekawego do powiedzenia – czekamy na Ciebie! :)
Zdjęcie

Wszystko co związane jest z gwarancją...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1
layer

layer

    Rozpisany

  • Members
  • 58 postów
    • Time Online: 4h 9m 34s

Pomyślałem, że przyda się taki wątek, nigdzie nie znalazłem podobnego, a warto, aby każdy posiadacz konsoli wiedział jakie prawa mu przysługują:)

 

Przede wszystkim pamiętajmy że:
 
Decydując się na oddanie niedziałającej konsoli musimy zdecydować czy oddajemy ją powołując się na Gwarancję Producenta, która w naszym kraju wynosi zazwyczaj 1 rok. (chyba, że wyraźnie jest powiedziane, że więcej)
 
Czy też korzystamy z Unijnego Prawa Odpowiedzialności sprzedawcy za towar, która wynosi 2 lata. 
 
Albo jedno, albo drugie!
 
 
UWAGA!!!
 
Te dwa prawa się nie wykluczają i to, z którego zdecydujemy się skorzystać zależy od nas. Co to znaczy? Ano np. to że podczas działania gwarancji producenta możemy się powołać na dwuletnią odpowiedzialność sprzedawcy. Nie jest tak, że najpierw mija rok gwarancji a dopiero potem jest gwarancja sklepu. Nie. 
 
UWAGA 2 !!!
 
Jeśli chcemy skorzystać z Odpowiedzialności Sprzedawcy za towar musimy przestrzegać pewnych reguł.
 
- jeśli chcemy oddać towar w ciągu pół roku po roku od zawarcia umowy kupna-sprzedaży, czyli półtora roku w odpowiedzialności sprzedawcy to... nic nie musimy udowadniać. Sklep musi przyjąć konsolę i ją naprawić na swój koszt! Ale...
 
-Jeśli minęło ponad pół roku i sklep zażyczy sobie (zła wola sklepu), udowodnienia, że ma do czynienia z wadliwym towarem, to my musimy udowodnić sklepowi, że konsola się zepsuła nie z naszej winy. Co to oznacza? Ano zazwyczaj wizytę u specjalisty, który sprawdzi, że konsola nie była otwierana, zalana, uderzana itp. Nie ma możliwości zwrotu kosztów takiej ekspertyzy!
 
Jeśli sklep robi trudności w wyżej wymienionych sprawach idźcie do Rzecznika. W każdym mieście jest i siedzi tam tylko po to żeby Wam pomóc. Takie jest jego zadanie. Tylko i wyłącznie. Rzecznik pomoże, ma odpowiednie druki, skierowania i postraszyć też umie. 
 
Może z czasem uzupełnię temat o odpowiednie przepisy prawne.
 
 
Infolinia Konsumencka
Infolinia prowadzona przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
telefon: 800 800 008 


Zalogowani nie widzą tej reklamy ;)

Zalogowani nie widzą tej reklamy ;)
  • Majster od marketingu

#2
igypop

igypop

    Rozpisany

  • Members
  • 109 postów
    • Time Online: 6h 27m 39s

Nick chyba do czegoś zobowiązuje wiec wielkie dzięki za info:D



#3
Iflam

Iflam

    Daxter

  • II Admin
  • 638 postów
    • Time Online: 47d 23h 50m 2s
  • PSN ID:BlueMonster3000

To samo co w temacie "Gdzie kupić i za ile???" - kopia od konkurencji. Archiwum. Przy kolejnych takich próbach niestety może skończyć się to gorzej. 


BlueMonster3000.png

Nie przyjmuję pustych zaproszeń. Gram tylko na handheldach(PSP, PSV). Na multi rzadko mam możliwość gadania przez imprezę. [cross-play możliwy ;) ]

 


#4
layer

layer

    Rozpisany

  • Members
  • 58 postów
    • Time Online: 4h 9m 34s

Nie uważasz, że są to bardzo przydatne informacje? Nawet jeśli jest to częściowo związane z innym tematem to warto mieć to na forum, ponieważ może się przydać i to bardzo;)



#5
Iflam

Iflam

    Daxter

  • II Admin
  • 638 postów
    • Time Online: 47d 23h 50m 2s
  • PSN ID:BlueMonster3000

Uważam, jednak skopiowałeś wszystko, gdybyś np. wspierał się na tym tekście + własne info to co innego. 


BlueMonster3000.png

Nie przyjmuję pustych zaproszeń. Gram tylko na handheldach(PSP, PSV). Na multi rzadko mam możliwość gadania przez imprezę. [cross-play możliwy ;) ]

 


#6
layer

layer

    Rozpisany

  • Members
  • 58 postów
    • Time Online: 4h 9m 34s

Ok, rozumiem. Na przyszłość na pewno będę o tym pamiętał:)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych